fbpx

Jõulud ja vastuvõtukulud

Jõulud ja vastuvõtukulud

Jõulud ja vastuvõtukulud

Kuna jõulud ja aasta lõpp on peagi käes, siis võtame ette vastuvõtukulud. Kui ettevõte ei ole aasta jooksul ühtegi üritust teinud, siis võib detsembris vastuvõtukulu ära kasutada kogu eelarvelise piirmäära ulatuses.

Vastuvõtukulu

Vastuvõtukulu ehk esinduskulu on tavaliselt seotud mõne üritusega, kus  osalejateks on külalised või äripartnerid ning üritusel on mingi äriline mõte. Aasta lõpus on tore oma koostööpartnereid meeles pidada või nendega suhteid soojendada.

Kuludest kuuluvad siia alla toit, majutus, transport ja meelelahutus, aga ka jõulupeod.

Vastuvõtukulude piirmäär on 32 eurot kuus + 2% jooksva kalendriaasta brutopalkadest. See tasuks kindlasti aasta jooksul ära kasutada, sest igal ettevõttel on selliseid kulusid.

Vastuvõtukulusid deklareeritakse vaid nende kuude eest, kus on selliseid kulutusi tehtud.

Kui üritusel esineja ei saa esitada arvet ja peab talle teenitud summa maksma välja töötasuna, siis tuleb esinejale maksta töötasu ning selle pealt arvestada ja tasuda palgamaksud.

Kui üritusel osaleb ka ettevõtte enda töötaja, siis on see erisoodustus. Kui ta aga töötab sellel üritusel, näiteks istub vastuvõtulauas, juhatab sisse esinejaid vms, siis ei ole tegemist erisoodustusega.

Kui ürituse korraldajaks ja vastuvõtukulu tegijaks on tulumaksusoodustuse nimekirjas olev MTÜ, siis temale on kõik vastuvõtuga seotud kulud maksuvabad.

Toitlustus on reeglina vastuvõtukulu (v.a töötaja toit) – kui arvel on toitlustus eraldi välja toodud, siis maksab toitlustuse eest see, kes arve sai. Makse ei maksta ainult siis, kui lõunat ei ole reaalselt võimalik mujale sööma minna.

Kokkuvõtteks

Ettevõtlusega toimetades võib vastuvõtukulude maailm esmapilgul tunduda ebaselge, eriti kui arvesse võtta erinevaid piiranguid. Ettevõtjana on oluline mõista nende soodustuste olemust ja neid nutikalt ära kasutada – ürituste korraldamine on praktiline ja täiesti lubatud kulutus, millele ettevõtja võiks julgelt rohkem tähelepanu pöörata. Tasub hoolikalt kaaluda, kuidas sarnaseid kulusid raamatupidamisse integreerida, et saavutada parim tulemus ettevõtte seisukohalt. Õige lähenemine nendele küsimustele võib mängida olulist rolli ettevõtte finantsplaneerimisel ja ressursside tõhusal kasutamisel.